Η εγκυμοσύνη απαιτεί υγιεινή διατροφή χωρίς υπερβολές. Η έγκυος πρέπει να προσαρμοστεί σε κανόνες διατροφής γιατί η εγκυμοσύνη πολλές φορές προάγει τη λαιμαργία και τη χαλαρότητα σε κάθε είδους γαστρονομική απόλαυση. Η έγκυος πρέπει να προσέξει την ποσότητα και το είδος των τροφών που καταναλώνει διότι παρέκκλιση από τους διαιτητικούς κανόνες της εγκυμοσύνης έχει επιπτώσεις στην έγκυο και το μωρό της. Έτσι λοιπόν, η υγιεινή διατροφή στην εγκυμοσύνη θα εξασφαλίσει την ισορροπία θερμίδων στην έγκυο (όχι υπερβολική πρόσληψη βάρους) και την καλή και συμμετρική ανάπτυξη του μωρού μέσα στην μήτρα της μητέρας του αλλά και στην μετέπειτα ζωή του.

Κανόνες υγιεινής διατροφής στην εγκυμοσύνη

1.    Μικρά και συχνά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας με φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης.
2.    Σωστή ενυδάτωση με τουλάχιστον 6 ποτήρια νερό την ημέρα ή φρέσκους χυμούς ή σούπες.
3.    Διατροφή εμπλουτισμένη σε ω-3 λιπαρά όπως σολομός, σαρδέλα, αυγά, ξηροί καρποί.
4.    Γάλα ημιαποβουτυρωμένο, γιαούρτι και τυριά με χαμηλά λιπαρά.
5.    Άπαχο κόκκινο κρέας ή κοτόπουλο.

Πρέπει να τονιστεί ότι απαιτείται σχολιαστικό πλύσιμο φρούτων και λαχανικών και να αποφεύγεται η κατανάλωση ωμών ή ημιμαγειρεμένων κρεάτων και ψαριών (πχ sushi).


Ποιές τροφές πρέπει να αποφεύγονται στην εγκυμοσύνη;

1.    Γλυκά, τηγανητά, τροφές με αυξημένα λιπαρά. Οι τροφές αυτές αυξάνουν τις θερμίδες της εγκύου και δεν έχουν θρεπτική αξία.
2.    Επεξεργασμένες, κονσερβοποιημένες τροφές, τροφές fast food.
3.    Ψάρια που περιέχουν μεγάλη ποσότητα υδραργύρου όπως τόνος, σκουμπρί, ξιφίας.
4.    Εντόσθια, συκώτι.
5.    Αναψυκτικά, αλκοολούχα ποτά, καφεΐνη.
Η κατανάλωση πρέπει να γίνεται με μέτρο. Γενικά επιτρέπονται μέχρι 2 καφέδες την ημέρα και 3 φορές την εβδομάδα ένα μικρό ποτήρι κρασί ή μπύρα.