Είναι ασφαλής η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;


Η γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θεωρείται ασφαλής και χρήσιμη γιατί αναζωογονεί την έγκυο, της δημιουργεί συναισθηματική και ψυχική ευφορία, την χαλαρώνει, της δίνει δύναμη και αντοχή και την προετοιμάζει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον τοκετό. Διεθνή βιβλιογραφικά δεδομένα αναφέρουν ότι έγκυες γυναίκες οι οποίες γυμνάζονταν συντήρησαν στο ακέραιο την φυσική τους κατάσταση, αντιμετώπισαν πιο καλά τις διάφορες αλλαγές που συνέβησαν στο σώμα τους και στην πλειονότητα των περιπτώσεων γέννησαν γρήγορα χωρίς ιδιαίτερους πόνους.

Τι πρέπει να γνωρίζει η έγκυος πριν την άσκηση;
Πριν ακολουθήσει κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής, η έγκυος πρέπει να συμβουλευτεί το γυναικολόγο της. Αυτός θα καθορίσει το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει η έγκυος αφού γνωρίζει το ιστορικό της, την κατάσταση της υγείας της και την πορεία της εγκυμοσύνης της. Η γυμναστική θεωρείται ασφαλής για την έγκυο αρκεί να είναι ήπιας έντασης και να γίνεται με μέτρο. Δεν πρέπει η έγκυος να πιέζεται, να καταθέτει το μέγιστο των δυνάμεών της, εξαντλώντας έτσι τον οργανισμό της.

 

Ποιές ασκήσεις επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

1ο τρίμηνο
Είναι το πιο «ευαίσθητο» τρίμηνο όσον αφορά την κατάσταση του εμβρύου και τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα της γυναίκας που προσαρμόζεται στην εγκυμοσύνη. Θα ήταν φρόνιμο η έγκυος να ακολουθήσει ήπια γυμναστική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα και το κολύμπι.

2ο τρίμηνο
Η έγκυος θα μπορούσε να ασχοληθεί με το τρέξιμο (ακόμα και σε διάδρομο) μέχρι 3 χιλιόμετρα, το κολύμπι, την αεροβική άσκηση σε χαλαρά επίπεδα και το στατικό ποδήλατο. Θα πρέπει να αποφύγει ασκήσεις με: έντονο τέντωμα των κοιλιακών μυών, άρση βαρών, τινάγματα, αναπηδήσεις και γρήγορες εναλλαγές της θέσης του σώματος.

3ο τρίμηνο
Η έγκυος έχει «βαρύνει» αρκετά, αισθάνεται δυσφορία και το περπάτημα προτείνεται ως ιδανική άσκηση.